reklama

Deforma školstva neschválená - čo bude ďalej?

Pre niekoľkými dňami sa Fronc rozlúčil s myšlienkou zákona o školských pôžičkách, ktorý vraj riešil otázku reformy školstva ako takého. Keď však prišlo na lámanie chleba, Rusko zavelil: Nie! Hrozilo, že KDH odíde z koalície, a tí, ktorí KDH nepoznali, si mohli myslieť, že sa tak naozaj stane. Nech je už ako chce, záver je nasledovný: v tomto volebnom období sa škosltvo nepohne ani vpred, ale ani vzad.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Začínam premýšľať nad tým, čo by sa stalo, keby sa ten bláznivý zákon skutočne schválil. Nie... Hoci som sa veľmi snažil, nenašiel som na prípadnom schválení tohto zákona ani jedno pozitívum. Politici sú však strašne ješitní - keď nie môj zákon, tak žiadny. V súlade s týmto heslom možno predpokladať, že v najbližších rokoch sa naše úžasné vysoké školstvo nezačne hýbať. Každým rokom je medzi Slovákmi čoraž ťažšie nájsť vysokú mienku o kvalite nášho edukatívneho systému. A bez poriadnej (nie Froncovej) reformy bude tento trend pokračovať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čo tak skúsiť to znovu? Vykašľať sa na stranícke tričko a začať už konečne ťahať za jeden povraz je v podmienkach SR čistou utópiou. Škoda, preškoda. A čo tak začať počúvať vysokoškolskú obec? Čo nám študentom chýba? Čo považujeme za zbytočné? A čo firmy? Prečo nezačnú hlásať, ako by si predstavovali absolventov informatiky, ekonómie, práva... Až sa tieto ľady pohnú, a k tejto téme sa začnú vyjadrovať kompetentní, až vtedy bude na mieste znovu začať uvažovať o reforme školstva. Dovtedy máme smolu.

Som tretiakom na Ekonomickej univerzite. Nanešťastie sa moja fakulta nenachádza v Blave, ale v Košiciach. Nemáme poriadnu knižnicu, skriptáreň, jedáleň, internát, kvalifikovaných a progresívne zmýšľajúcich pedagógov... Keby prešla Froncova reforma, platil by som za semester minimálne 7000 Sk. Takýchto semestrov by ma čakalo minimálne tri. Spolu by som škole zaplatil 21 000 SK. Čo by sa však zmenilo? Zabezpečenie inernátu, jedálne, knižnice, atď. chce svoj čas. A to nehovorím o tom, že pedagogický zbor sa meniť určite nebude, staré páky ostanú a nikoho z nových učiteľov nepripustia k rozhodovaniu o obsahu výuky. Predpokladám, že pár mesiacov po mojej promócii sa situácia zlepší. No tá by sa zlepšila tak či tak, pretože to nie je len o peniazoch. Treba predovšetkým chcieť. Keď raz vedenie univerzity kašle na svoju košickú fakultu, nezmení sa to ani po prísune kapitálu. Ide totiž predovšetkým o organizačný, nie finančný problém.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Neschválenie reformy pre mňa znamená nasledovné: nič nestratím, lebo som ani nič nemal. Získam však 21 000 Sk, ktoré môžem využiť vo svoj prospech. Nie je to veľa, ale je to lepšie, ako ich nemať. Niekto by možno namietal, že tie peniaze by mohli slúžiť mladším študentom, budúcim ekonómom, ale... Mne tiež nikto zo starších študentov nepripravoval pôdu pre štúdium. A moja rodina na tom nie je finančne tak dobre, aby mohla robiť sponzoring pre budúce generácie. Smutné, ale pravdivé.

Marek Rusnák

Marek Rusnák

Bloger 
  • Počet článkov:  25
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Neprebudený? To ťažko, ja som totiž ešte ani nezaspal.. Zoznam autorových rubrík:  EKONOMIKA A MARKETINGSPOLOČNOSŤSúkromnéInternetNezaradené

Prémioví blogeri

reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu