reklama

Peripetie s Dunaj.sk

Pred niekoľkými mesiacmi som sa zúčastnil jedného internetového prieskumu a ako poďakovanie za účasť som získal poukážku v hodnote 500 Sk na nákup v internetovom obchode Dunaj.sk. Tak som sa teda rozhodol niečo si tam objednať. Celý proces sa skončil až pred pár dňami a rád by som vám touto cestou o ňom poreferoval. Neviem, či sa zasmejete, je to skôr do plaču...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)
Obrázok blogu

Informáciu o zľave v hodnote 500 Sk v spomínanom internetovom obchode som vo svojej e-mailovej schránke našiel približne v novembri 2006. Stálo tam, že zľava platí do konca roka. Po niekoľkých týždňoch premýšľania, čo si vybrať, som sa rozhodol potešiť svojho mladšieho brata a k Vianociam mu objednať kartovú spoločenskú hru s názvom Osadníci z Katanu, ktorá stála niečo cez 500 Sk + poštovné a balné. Na internetovej stránke obchodu bolo uvedené, že čakacia doba pri tomto produkte je do 10 dní. Pomyslel som si, že pri troche šťastia by brat darček mohol nájsť pod stromčekom.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

To, že sa tak nestalo, ma v podstate neprekvapilo, lebo v čase Vianoc sa iste predlžujú dodacie lehoty v mnohých internetových obchodoch. Počkal som si teda do januára 2007. Lenže ani v polovici januára som ešte objednanú hru nemal. Rozhodol som sa teda, že sa budem informovať. Poslal som na e-mail, ktorý bol na to určený, svoju žiadosť o informáciu, čo je s mojou objednávkou. Približne po dvoch týždňoch som sa dočkal odpovede (prišla z tej istej e-mailovej adresy, na ktorú som písal žiadosť o informácie), že nastali akési problémy s dodávateľom, preto sa čakacia doba predĺžila. Tak teda v poriadku, to sa stáva, počkám ešte pár týždňov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po ďalších dvoch týždňoch som mailoval znova. Uviedol som, že ak by bol problém s Osadníkmi z Katanu, som ochotný vybrať si iný produkt, len neviem, či mi ešte bude akceptovaná zľava, ktorá mala platnosť len do konca roka 2007. Odpoveď prišla už po pár dňoch (tentokrát však prišla z inej e-mailovej adresy, od pracovníčky Dunaj.sk, ktorú nazveme Pani XY) a pravdupovediac, milo ma prekvapila. Dodávateľ vraj prestal spolupracovať s Dunaj.sk, preto si mám vybrať niečo iné a poslať im môj nový výber mailom. Zľavu sú ochotní akceptovať aj v roku 2007. Fíha, tak to je celkom fajn, no nie? Veď kto za to môže, že dodávateľ zlyhal? To sa predsa stáva.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hovorím si, škoda by bolo nechať prepadnúť tú zľavu, vyberiem si niečo iné. Poprezeral som si ponuku a vybral si knihu o programovaní v jazyku Visual Basic. Všetky potrebné údaje (o katalógovom čísle produktu, atď.) som uviedol v mojej odpovedi, ktorú som už adresoval Pani XY. O pár dní na to mi z Dunaj.sk volal nejaký pán. Oznamoval mi, že moju objednávku Osadníkov z Katanu nemôžu vybaviť, lebo zlyhal dodávateľ, nech si vyberiem niečo iné. Oznámil som mu, že o tom viem, že som elektronicky komunikoval s nejakou jeho kolegyňou (na meno som si nespomenul) a že som jej písal, akú náhradu som si vybral. Poprosil ma, nech mu tú objednávku prepošlem na všeobecnú e-mailovú adresu internetového obchodu. Nechápal som, ako je možné, že sa mojou objednávkou zaoberajú súčasne viacerí ľudia, pričom jeden nevie o konaní toho druhého, ale hlavne, aby sa to už vyriešilo. Súhlasil som a preposlal objednávku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

O ďalších pár dní som získal ďalší mail - znovu od Pani XY, v ktorom mi oznamovala, že moju objednávku knihy o programovaní vo Visual Basicu nemôže vybaviť, pretože uvedenú knihu nevie nájsť na sklade (v katalógu na internete však bolo napísané, že dodávka je do 5 dní, žiadna informácia o tom, že kniha je už vypredaná). Namiesto toho mi však sama iniciatívne zaslala objednávku, v ktorej si namiesto knihy o programovaní vo Visual Basicu objednávam knihu o programovaní v jazyku C++. Toto sa mi už nepáčilo, pretože ja som sa chcel zaoberať programovaním vo Visual Basicu a určite nie v C++. No darmo, asi si myslela, že mi to bude jedno.

Odpísal som jej, že nesúhlasím s jej voľbou a namiesto toho si vyberám z katalógu inú knihu, tiež o programovaní vo Visual Basicu. Z toho už mohlo byť jasné, že mám záujem práve o Visual Basic, o nič iné. Na tento mail mi prišla o niekoľko dní odpoveď, v ktorom mi bolo oznámené, že z bratislavskej pobočky Slovenskej pošty bol odoslaný balík, ktorý obsahuje knihu Základy objektovo orientovaného programovania. Kniha stála niečo cez 300 Sk + poštovné a balné. Moja zľava bola odrátaná až z celkového súčtu, čiže nakoniec som nebol povinný uhradiť nič. Celkové záväzky boli vo výške cca 450 Sk.

Nebol som spokojný, lebo nedostal som, čo som chcel a ten, kto sa svojvoľne rozhodol poslať mi knihu o objektovom programovaní, si nemohol byť vedomý toho, že mám o ňu určite záujem. Nakoľko však balík už bol na ceste ku mne a nemusel som paltiť ani poštovné a balné, nechal som to nakoniec tak.

Balík dorazil približne o pár dní a bolo v ňom to, čo bolo uvedené - Základy objektovo orientovaného programovania. Takto sa skončilo moje "nakupovanie" cez internet - teda aspoň čo sa týka Dunaj.sk.

Možno keby som patril medzi bežných platiacich zákazníkov, všetko by bolo inak. Pretože takto oni nemali záujem o uskutočnenie obchodu a ja som zasa nemal záujem donekonečna sa s nimi doťahovať. Obe strany takto skončili tak trochu ako porazení (obchod mi musel poslať tovar a zaplatil za mňa aj poštovné a balné, len aby som už neotravoval a ja som zase získal niečo iné, ako som chcel).

Po týchto skúsenostiach však k nakupovaniu cez internet (nie cez zľavnené poukážky, ale normálnym spôsobom - peniaze za tovar) budem pristupovať čo najopatrnejšie. A dúfam, že ma to nabudúce nebude stáť 3 mesiace života:)

Marek Rusnák

Marek Rusnák

Bloger 
  • Počet článkov:  25
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Neprebudený? To ťažko, ja som totiž ešte ani nezaspal.. Zoznam autorových rubrík:  EKONOMIKA A MARKETINGSPOLOČNOSŤSúkromnéInternetNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu