reklama

Pôjdem voliť... ale prečo? A koho?

Také menšie zamyslenie nad tým, koho voliť. Nič múdreho, len moje trápne názory.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)
Obrázok blogu

Zamyslel som sa nad rozmanitými dôvodmi, ktoré motivujú občanov nášho (ale nielen nášho) štátu zdvihnúť svoje pozadie a pristúpiť k volebným urnám. Tak napríklad – pôjdem voliť Smer, a to preto, lebo Fico a spol. doposiaľ nemali reálnu príležitosť ukázať nám, ako sa správne vládne. Mečiarovcov i Dzurindovcov sme si užili a Ficov je jediným z trojice veľkých zvierat, ktorý ešte nebol pri moci. Len pre spresnenie, za veľké zvieratá považujem tých lídrov, ktorých strany od roku 1993 dosahovali, resp. dosahujú preferencie cez 15 percent. Bolo by mi ľúto, keby nám Smer znova zostal drieť opozičné parlamentné lavice, a znova by len kritizoval, kritizoval a kritizoval. Veď aj kritikov treba občas vymeniť. A tvrdenie, že Fico je populista, je smiešne, pretože populisti sú tam všetci, akurát každý v inej oblasti spoločenského života.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

 

Alebo pôjdem voliť Slobodné fórum? Najviac sa mi „páči“ heslo na jednom billboarde: „Hľadáte zmenu?“ Tento slogan by sa hodil hociktorej strane, no určite nie takej, ktorá viac-menej bola súčasťou súčasnej koalície. Ale prosím, Martináková sa na Dzurindu asi nevybodla bez dôvodu. Skôr by som ju chcel voliť preto, lebo hoci by som si ju rád predstavoval ako nejakú ministerku, v skutočnosti si to predstaviť nedokážem. Stále na mňa pôsobí, akoby sa bála nejakej poriadnej funkcie. Ako riadnej členke koalície by sa jej určite nejaké ministerstvo ušlo. A ak znovu zostane len podpredsedníčkou parlamentu, tak... No neviem.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

Žeby som predsa len išiel voliť SNS? Z množstva negatív, ktorými na mňa Slota vplýva, sa občas aj na mňa nalepí ten zašlý národniarsky temperament, či ako to nazvať. Áno, aj mňa nahnevalo, keď sa ma minule v Moldave nad Bodvou predavačka v cukrárni po maďarsky pýtala, akú zmrzlinu si dám. A pritom počula, ako sa s kamošmi bavím po slovensky.

 

A čo tak skúsiť HZDS? Každým rokom mám z tohto hnutia menší a menší strach. To však asi nie je ten správny dôvod, aby som šiel Mečiara voliť. Možno o štyri roky.

 

Liberáli sa mi tiež pozdávajú – najmä obrovská vedomostná kapacita, ktorú predstavuje Dušan Rapoš na kandidátke ANO. To teda hej, ten by nám zrežíroval ružovú budúcnosť...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

Bocianiarov by som ako správny kresťan voliť mohol, ale nebudem. Keď už pre nič iné, tak preto, lebo ako „každý správny študent“, ani ja nechcem, aby sa zopakovala tá fraška s vysokoškolskou „reformou“.

 

Komunistov voliť nebudem, lebo nás v škole učili, že komunizmus nebol dobrý. A čo ja viem, aký bol komunizmus? Ševca voliť nebudem nie preto, že je to komunista, ale preto, že som od neho doposiaľ nepočul ani jednu rozumnú vetu. A ak sa už dištancujú od bývalého režimu, nie je nič jednoduchšie, ako zmeniť názov strany.

 

Mám ísť voliť Dzurindu? Myslím, že by som aj mohol, veď ho volia takí, ako ja – mladí, vzdelaní... Akurát, že nemám pocit, že do tretice všetko dobré. Snáď sa na mňa nenahnevá, keď mu odkážem, že dva razy stačilo. Veď o štyri roky tu budem i ja (dúfam), i on (predpokladám).

SkryťVypnúť reklamu
reklama

 

A čo Bugár a jeho maďarská partia? Proti nemu nič nemám, ale zároveň nemám pocit, že by svojim konaním urobil niečo prínosné pre väčšinové obyvateľstvo Slovenska. Tak sorry.

 

Chcel som ešte niečo dodať? Hej, chcel... Poďme voliť, veď keď už pre nič iné, tak aby sa tí „šťastlivci“, ktorí sedia vo volebných komisiách, počas toho celého dňa nenudili. Inak, celkom pekný biznis je to – škoda, že pre mňa v komisii už nebolo miesto. Prišiel som o istých 500 Sk. Musím si ich zarobiť inak, napríklad poctivou prácou.

Marek Rusnák

Marek Rusnák

Bloger 
  • Počet článkov:  25
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Neprebudený? To ťažko, ja som totiž ešte ani nezaspal.. Zoznam autorových rubrík:  EKONOMIKA A MARKETINGSPOLOČNOSŤSúkromnéInternetNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu